telefon Infolinia pon. – pt.: 0800 – 1600
800 217 417

Uchybienia w wykonywaniu obowiązków informacyjnych w branży doradztwa odszkodowawczego – analiza na podstawie wybranych wzorców umownych

Uchybienia w wykonywaniu obowiązków informacyjnych w branży doradztwa odszkodowawczego – analiza na podstawie wybranych wzorców umownych

Autor: Bartłomiej Krupa

Publikacja: Miesięcznik Ubezpieczeniowy, nr 2/2012

 

„Ostatnie miesiące cechuje wysoka aktywność Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w zakresie kontroli działalności sektora ubezpieczeniowego. Działania te spotykają się ze skrajnymi ocenami, niemniej jednak unikając relatywizacji należy wskazać, że działania UOKiK realizują założenia możliwie najszerszej ochrony konsumentów, tak kluczowej dla prawodawstwa unijnego. Wśród rozstrzygnięć warto wyróżnić to zapadłe w sprawie odmowy refundacji kosztów najmu pojazdu zastępczego, w którym podkreślono, że ochrona konsumencka przysługuje nie tylko ubezpieczonemu, ale również osobie, która jako niezwiązana umową z ubezpieczycielem zgłasza swoje roszczenia w oparciu o actio directa. Nie osłabia tego poglądu nawet fakt, że Sąd Najwyższy w uchwale dotyczącej tego samego zagadnienia (sygn. akt III CZP 05/11) powołując się na doktrynę wskazał, że istnieją wątpliwości w tym zakresie, choć to temat odrębny od opisywanego, wymagający obszerniejszego stanowiska.”

 

Całość publikacji dostępna stronie „Miesięcznika Ubezpieczeniowego” lub http://www.pidipo.pl/publikacje/uchybienia-wykonywaniu-obowiazkow-informacyjnych-branzy-doradztwa-odszkodowawczego-%E2%80%93-analiza-na-podstawie-wybranych-wzorcow-umownych-bartlomiej-krupa-miesiecznik-ubezpieczeniowy-nr-22012/

Czytaj również


Sprostowanie w sprawie regulacji dotyczącej branży odszkodowawczej

W dniu dzisiejszym na portalu internetowym Gazety Ubezpieczeniowej ukazało się sprostowanie tekstu opublikowanego za jego

Wystartowała nowa usługa odszkodowawcza!

Zwykle uważa się, że usługi odszkodowawcze są drogie i skomplikowane. Czy możliwa jest zmiana takiego

„Filantrop naszych czasów” o Polskim Centrum Rehabilitacji Funkcjonalnej

  Polskie Centrum Rehabilitacji Funkcjonalnej w Krakowie już od 2008 r. udziela nieocenionej pomocy osobom

Auxilia musi przeprosić za wprowadzanie klientów w błąd

Sąd Apelacyjny wyrokiem z dnia 25 lipca 2018 r. uznał, iż Auxilia sp. z o.o.

Masz pytania? Zadzwoń!

800 217 417

Chcesz żebyśmy się z Tobą skontaktowali?

Zostaw swoje dane

Klienci o nas

Poznaj historie
naszych Klientów
pomogliśmy ponad 225 000 poszkodowanym