Wyzwania stojące przed kancelariami odszkodowawczymi



Publikacja: „Dziennik Ubezpieczeniowy”

Autor: Dorota Wojciuk

„Wyzwania stojące przed kancelariami odszkodowawczymi”
Dzisiejszy „Dziennik Ubezpieczeniowy” publikuje artykuł Doroty Wojciuk dotyczący rynku kancelarii odszkodowawczych, w którym autorka na wstępie stawia tezę, że kancelarie, pomimo braku przychylności mediów,  „powinny cieszyć się dobrą opinią przynajmniej w dwóch środowiskach, w tym wśród poszkodowanych, gdyż podmioty te spełniają zasadniczą rolę, poprawiając sytuację prawną i finansową osób, które do tej pory uzależnione były wyłącznie od woli ubezpieczyciela”.

 

Dorota Wojciuk, choć postrzega działalność kancelarii jako społecznie potrzebną, przypomina także najważniejsze oskarżenia dotyczące tego rynku, takie jak: wysokość wynagrodzeń pobieranych przez kancelarie, sposoby pozyskiwania klientów czy brak regulacji prawnych, które umożliwiłyby odejście od krytykowanych i nieetycznych praktyk.

 

Oskarżenia te jednak odrzuca podkreślając, że „kancelarie odszkodowawcze nie działają w próżni – nie miałyby racji bytu, gdyby polityka wypłacania odszkodowań i świadczeń ubezpieczycieli nie pozostawiała im tak szerokiego pola do działania.” Potwierdzają to niezmienne od lat przyczyny składania roszczeń przez poszkodowanych – odmowa czy zaniżenie odszkodowań ze strony ubezpieczycieli. Natomiast krytyka dotycząca wynagrodzeń „wydaje się być tym bardziej nieuzasadniona, gdy weźmie się pod uwagę fakt, że osoby korzystające z pomocy tych instytucji uzyskują często wyższe świadczenia wypłacane przez ubezpieczycieli czy pozytywne rozwiązanie sprawy w przypadku, gdy ubezpieczyciel odrzucił roszczenie”.

 

Wśród tendencji zauważalnych obecnie na rynku autorka artykułu wymienia przede wszystkim: znikanie z rynku małych i nieprofesjonalnych firm, co z kolei podnosi jakość usług, coraz bardziej indywidualne traktowanie klientów przez doradców oraz podnoszenie świadomości społeczeństwa, która sprawia, że coraz częściej klienci sami zgłaszają się do kancelarii odszkodowawczych.

 

Źródło: „Dziennik Ubezpieczeniowy”, nr 3043 (data publikacji: 2012-07-25), Dorota Wojciuk, „Wyzwania stojące przed kancelariami odszkodowawczymi”

Czytaj również


Ugoda z ubezpieczycielem – co warto wiedzieć?

Osoba poszkodowana w wypadku może otrzymać od ubezpieczyciela szereg świadczeń odszkodowawczych. Należą do nich między

Opieka po wypadku – odszkodowanie

Osobie poszkodowanej w wypadku może należeć się kilka różnych świadczeń, takich jak: zadośćuczynienie, renta, zwrot

Ponad 2,1 tys. powództw w sprawach frankowych

W II kwartale 2020 roku Grupa Kapitałowa VOTUM wysłała do sądów ponad 2,1 tys. pozwów

Zmiany w kodeksie drogowym – kierowcy i piesi

W lipcu miały wejść w życie zmiany w Kodeksie drogowym będące kontynuacją działań mających na