Polityka prywatności aplikacji mobilnej „Moja Sprawa”
Niniejsza Polityka prywatności to dokument opisujący w jaki sposób chronimy prywatność obecnych i potencjalnych użytkowników aplikacji mobilnej „Moja Sprawa” zapewniającej dostęp do Panelu Klienta Grupy Kapitałowej VOTUM.
Nasza aplikacja jest dostępna dla urządzeń posiadających system:
• Android z usługami mobilnymi Google (GMS)
I. Co i jak długo przechowujemy na urządzeniach mobilnych?
W naszej aplikacji przechowujemy dwa rodzaje identyfikatorów:
- zaszyfrowany unikalny identyfikator naszej aplikacji – to parametr, który nasza aplikacja otrzymała po sparowaniu,
- identyfikator sprawy, który pozwala wyświetlić jej szczegóły w aplikacji.
Oba identyfikatory są na Twoim urządzeniu mobilnym, dopóki nie usuniesz z niego naszej aplikacji.
Gdy instalujesz aplikację na swoim urządzeniu, do naszego systemu trafiają informacje o:
- identyfikatorach naszych aplikacji,
- marce, modelu, wersję systemu zainstalowanego na urządzeniu i numerze ID urządzenia
Wykorzystujemy je, aby sparować naszą aplikację i urządzenie mobilne z systemem.
II. Jakie zabezpieczenia stosujemy w aplikacjach?
W komunikacji między naszymi aplikacjami i systemami wykorzystujemy mechanizmy szyfrujące. Dzięki temu dane przesyłane przez sieć są bezpieczne.
III. Do jakich funkcji urządzenia mają dostęp nasze aplikacje?
Nasze aplikacje, jeśli się na to zgodzisz, uzyskają uprawnienia dostępu do określonych funkcji i Twojego urządzenia:
Kontakty – odczytywanie kontaktów
Zdjęcia/Media/Pliki:
– odczytywanie zawartości pamięci urządzenia
– modyfikowanie lub usuwanie zawartości pamięci urządzenia
Pamięć:
– odczytywanie zawartości pamięci urządzenia
– modyfikowanie lub usuwanie zawartości pamięci urządzenia
Aparat – robienie zdjęć i nagrywanie filmów
Inne:
– możliwość pobrania pliku w dowolnym momencie
– przeglądanie połączeń sieciowych
– pełny dostęp do sieci
– uruchamianie przy starcie
– kontrola wibracji
– weryfikacja aktualnego trybu urządzenia
– ustawianie alarmu
IV. Jak możesz zablokować dostęp do funkcji urządzenia dla naszych aplikacji?
To zależy od wersji aplikacji mobilnej i rodzaju urządzenia. Najczęściej wystarczy, że zmienisz ustawienia systemowe w swoim urządzeniu. Jeśli nie ma takiej możliwości, konieczne będzie odinstalowanie naszej aplikacji.
V. Jakie informacje zbierają nasze aplikacje i za pomocą jakich narzędzi?
Nasza aplikacja korzysta z narzędzia diagnostyczno-analitycznego. Narzędzie pobiera dane dotyczące działania aplikacji, pojawiających się wyjątków oraz błędów aplikacji. Pobiera również informacje dotyczące korzystania z funkcji w obrębie danego urządzenia (rozpoznanie po modelu telefonu, bez pobierania danych Użytkownika) dla celów statystycznych.
VI. Nie zgadzam się z polityką prywatności aplikacji mobilnych, co mogę zrobić?
Jeśli nie zgadzasz się z polityką prywatności, możesz odinstalować naszą aplikację lub jej nie instalować.
VII. Kto przetwarza Twoje dane osobowe?
Administratorem Aplikacji Mobilnej jest VOTUM S.A., ul. Wyścigowa 56i, 53-012 Wrocław, KRS: 0000243252.
Administratorem Twoich danych osobowych, które są przetwarzane w Panelu Klienta jest Spółka z Grupy Kapitałowej VOTUM, z którą zawarłeś umowę, czyli:
• Votum S.A., ul. Wyścigowa 56i, 53-012 Wrocław, KRS
• Votum Consumer Care sp. z o.o, ul. Wyścigowa 56i, 53-012 Wrocław, KRS 0000329549;
• Votum Finance Help S.A., ul. Wyścigowa 56i, 53-012 Wrocław, KRS 0001054391
• Votum Odszkodowania S.A., ul. Wyścigowa 56i, 53-012 Wrocław, KRS 0000787860;
• Votum Robin Lawyers S.A., ul. Wyścigowa 56i, 53-012 Wrocław, KRS: 0000273033.
VIII. Kontakt w sprawach Ochrony Danych Osobowych
W sprawach ochrony danych związanych z korzystaniem z Aplikacji możesz kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych VOTUM S.A. dostępnym pod adresem: iod@votum-sa.pl.
Niezależnie od tego możesz także skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych innej spółki z Grupy Kapitałowej VOTUM, jeśli zawarłeś z nią umowę:
• iod@votum-cc.pl (IOD w Votum Consumer Care sp. z o.o.);
• iod@votum-fh.pl (IOD w Votum Finance Help S.A.);
• iod@votum-odszkodowania.pl (IOD w Votum Odszkodowania S.A.);
• iod@votum-rl.pl (IOD w Votum Robin Lawyers S.A.)
IX. Skąd mamy Twoje dane osobowe?
Twoje dane osobowe pozyskujemy od Ciebie.
X. W jakim celu i na jakiej podstawie przetwarzamy twoje dane osobowe?
W Panelu Klienta, do którego dostęp uzyskujesz za pomocą Aplikacji, przetwarzamy dane:
1) w celu wykonania zawartej z Tobą umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
2) w celu realizacji obowiązków prawnych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO); w tym na podstawie przepisów podatkowych, ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości;
3) w celu realizacji prawnie uzasadnionego interes Administratora w postaci: kontaktu z Klientem, w celach marketingu usług własnych oraz ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
4) marketingu usług podmiotów z Grupy Kapitałowej VOTUM na podstawie wyrażonej przez Ciebie zgody (jeśli skorzystasz z zakładki „Poleć nas/Sprawdź ofertę”).
XI. Jak długo przetwarzamy Twoje dane osobowe?
Przetwarzamy Twoje dane osobowe nie dłużej niż jest to konieczne dla realizacji celu, dla którego zostały zebrane. W zależności od celu zbierania danych okres przetwarzania Twoich danych może trwać:
1) przez okres realizacji umowy,
2) przez 6 lat od końca roku, w którym upłynął termin płatności podatku lub nastąpiło zdarzenie rachunkowe,
3) w celach realizowanych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora
a) do czasu udzielenia odpowiedzi na przesłaną wiadomość
b) do czasu przedawnienia lub zaspokojenia roszczeń,
c) w innych celach do czasu ich zrealizowania lub zgłoszenia przez Ciebie sprzeciwu wobec przetwarzania danych,
4) do czasu odwołania zgody.
XII. Komu udostępniamy Twoje dane osobowe?
Odbiorcami danych osobowych przetwarzanych w Panelu Klienta i Aplikacji Mobilnej są:
1) profesjonalni pełnomocnicy klienta;
2) podmioty z Grupy Kapitałowej VOTUM, a także inne podmioty świadczące usługi wspomagające prowadzenie działalności w tym usługi pośrednictwa, obsługi korespondencji, IT, prawne, finansowe i księgowe,
3) operatorzy pocztowi i kurierzy,
4) banki i instytucje finansowe,
5) podmioty z Grupy Kapitałowej VOTUM oferujące własne usługi – na podstawie wyrażonej zgody, do czasu jej odwołania.
Twoje dane osobowe mogą zostać ujawnione właściwym organom lub osobom trzecim, które zgłoszą żądanie udzielenia takich informacji i posiadają podstawę prawną do ich uzyskania.
XIII. Gdzie przekazujemy twoje dane osobowe?
Przetwarzamy Twoje dane w Panelu Klienta na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
XIV. Jakie masz prawa?
Masz prawo żądać dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia danych osobowych, ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych, przenoszenia swoich danych osobowych do innego administratora.
Możesz cofnąć zgodę na przetwarzanie danych osobowych w każdym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
Masz prawo wnieść skargę do organu nadzoru – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Prawo do sprzeciwu
Możesz też w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania Twoich danych osobowych w celach wynikających z prawnie uzasadnionych interesów administratora:
• w celu marketingu bezpośredniego, lub
• w innych celach – z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją.
Możesz złożyć wnioski lub sprzeciw albo cofnąć zgodę w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych pisząc na adres e-mail, pisząc na wspólny adres wnioskiodo@votum-sa.pl bądź na adres Inspektora Ochrony Danych właściwego Administratora Ochrony Danych .
XV. Pliki cookies
Pliki Cookies to niewielkie pliki zapisywane na urządzeniu Użytkownika podczas korzystania z Panelu Klienta oraz wszelkie inne podobne technologie służące do zbierania informacji o aktywności Użytkownika w Panelu Klienta. Pliki Cookies wykorzystywane są wyłącznie podczas korzystania z Panelu Klienta za pośrednictwem przeglądarki internetowej. Pliki Cookies nie są wykorzystywane w Aplikacji Mobilnej „Moja Sprawa”.
Data przyjęcia: 25.07.2024 r.