Autor: Bartłomiej Krupa
Publikacja: Miesięcznik Ubezpieczeniowy, nr 2/2012
„Ostatnie miesiące cechuje wysoka aktywność Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w zakresie kontroli działalności sektora ubezpieczeniowego. Działania te spotykają się ze skrajnymi ocenami, niemniej jednak unikając relatywizacji należy wskazać, że działania UOKiK realizują założenia możliwie najszerszej ochrony konsumentów, tak kluczowej dla prawodawstwa unijnego. Wśród rozstrzygnięć warto wyróżnić to zapadłe w sprawie odmowy refundacji kosztów najmu pojazdu zastępczego, w którym podkreślono, że ochrona konsumencka przysługuje nie tylko ubezpieczonemu, ale również osobie, która jako niezwiązana umową z ubezpieczycielem zgłasza swoje roszczenia w oparciu o actio directa. Nie osłabia tego poglądu nawet fakt, że Sąd Najwyższy w uchwale dotyczącej tego samego zagadnienia (sygn. akt III CZP 05/11) powołując się na doktrynę wskazał, że istnieją wątpliwości w tym zakresie, choć to temat odrębny od opisywanego, wymagający obszerniejszego stanowiska.”
—
Całość publikacji dostępna stronie „Miesięcznika Ubezpieczeniowego” lub http://www.pidipo.pl/publikacje/uchybienia-wykonywaniu-obowiazkow-informacyjnych-branzy-doradztwa-odszkodowawczego-%E2%80%93-analiza-na-podstawie-wybranych-wzorcow-umownych-bartlomiej-krupa-miesiecznik-ubezpieczeniowy-nr-22012/