Wyzwania stojące przed kancelariami odszkodowawczymi

utworzone przez | lip 25, 2012 | Z mediów

Publikacja: „Dziennik Ubezpieczeniowy”

Autor: Dorota Wojciuk

„Wyzwania stojące przed kancelariami odszkodowawczymi”
Dzisiejszy „Dziennik Ubezpieczeniowy” publikuje artykuł Doroty Wojciuk dotyczący rynku kancelarii odszkodowawczych, w którym autorka na wstępie stawia tezę, że kancelarie, pomimo braku przychylności mediów,  „powinny cieszyć się dobrą opinią przynajmniej w dwóch środowiskach, w tym wśród poszkodowanych, gdyż podmioty te spełniają zasadniczą rolę, poprawiając sytuację prawną i finansową osób, które do tej pory uzależnione były wyłącznie od woli ubezpieczyciela”.

 

Dorota Wojciuk, choć postrzega działalność kancelarii jako społecznie potrzebną, przypomina także najważniejsze oskarżenia dotyczące tego rynku, takie jak: wysokość wynagrodzeń pobieranych przez kancelarie, sposoby pozyskiwania klientów czy brak regulacji prawnych, które umożliwiłyby odejście od krytykowanych i nieetycznych praktyk.

 

Oskarżenia te jednak odrzuca podkreślając, że „kancelarie odszkodowawcze nie działają w próżni – nie miałyby racji bytu, gdyby polityka wypłacania odszkodowań i świadczeń ubezpieczycieli nie pozostawiała im tak szerokiego pola do działania.” Potwierdzają to niezmienne od lat przyczyny składania roszczeń przez poszkodowanych – odmowa czy zaniżenie odszkodowań ze strony ubezpieczycieli. Natomiast krytyka dotycząca wynagrodzeń „wydaje się być tym bardziej nieuzasadniona, gdy weźmie się pod uwagę fakt, że osoby korzystające z pomocy tych instytucji uzyskują często wyższe świadczenia wypłacane przez ubezpieczycieli czy pozytywne rozwiązanie sprawy w przypadku, gdy ubezpieczyciel odrzucił roszczenie”.

 

Wśród tendencji zauważalnych obecnie na rynku autorka artykułu wymienia przede wszystkim: znikanie z rynku małych i nieprofesjonalnych firm, co z kolei podnosi jakość usług, coraz bardziej indywidualne traktowanie klientów przez doradców oraz podnoszenie świadomości społeczeństwa, która sprawia, że coraz częściej klienci sami zgłaszają się do kancelarii odszkodowawczych.

 

Źródło: „Dziennik Ubezpieczeniowy”, nr 3043 (data publikacji: 2012-07-25), Dorota Wojciuk, „Wyzwania stojące przed kancelariami odszkodowawczymi”

votum group

Gorące tematy:

Pomoc frankowiczom

Klient indywidualny

Sprawdź jednego z ekspertów z Votum Group od pomocy osobom posiadającym kredyt hipoteczny we frankach, który został zaciągnięty na cele mieszkaniowe. Przedstawią wsparcie ekspertów na najwyższym poziomie począwszy od analizy dokumentów, aż do uzyskania prawomocnego wyroku i rozliczenia z bankiem. W przypadku spłaconych kredytów CHF sprawdzą, czy jest możliwość zwrotu pieniędzy od kredytodawcy. 

zwrot z banku odsetki koszty

Sankcja kredytu darmowego

Klient indywidualny

Jeśli posiadasz umowę o kredyt gotówkowy lub konsolidacyjny w złotówkach eksperci bezpłatnie sprawdzą, czy bank doliczył do Twojej raty dodatkowe opłaty i prowizje. Dzięki zastosowaniu sankcji kredytu darmowego wysokość Twojej miesięcznej raty może się diametralnie zmniejszyć. Wybierz eksperta z Votum Group!